Home / Penapis Air /

Teringin sangat nak pakai penapis air siap ada panas sejuk tapi suami tak bagi. Cuba cara ini.

Teringin sangat nak pakai penapis air siap ada panas sejuk tapi suami tak bagi. Cuba cara ini.

Ramai kan geng geng bini terhebat kat sini yang nak sangat beli penapis air tapi husben tak bagi? Bukan nak high demand, tapi pada zaman sekarang penapis air adalah keperluan. Matlamat utamanya adalah untuk membekalkan air bersih yang selamat untuk diminum dan yang paling penting, meringankan beban kerja rumah. Tambah pula buat wanita yang bekerjaya dan punyai anak yang masih menyusu botol.

Tapi cik abang kata :

“alaa, bukan lama mana pun jerang air tu. Masak air cara biasa ja sudah. Jimat”

Hmm, apa kata CABAR suami masak air untuk sehari. Sehari je! Jangan langsung tolong dia. Tak payah lebih lebih. Kaum Adam ni selalu nampak masalah kita as kaum Hawa remeh kan. Kami berani potong jari tak sampai sehari suami serender!

Eh.. Kejap. Tak kan masak air je….

1⃣ masak air
2⃣ isi dalam termos
3⃣ masak lagi air
4⃣ tunggu sejuk.
5⃣ isi dalam bekas
6⃣ masak air lagi
7⃣ tunggu sejuk,
8⃣ masukkan dalam botol lepas tu sejukkan dalam peti ais

Amacam?

p/s :Jangan lupa tag nama suami uolls kat komen k! 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *