Pakej Servis Coway Oleh Cody (Coway Lady)

Pakej Servis Coway Oleh Cody (Coway Lady)

Pakej Servis Coway Oleh Cody


Boleh di anggarkan hampir 80% rakyat Malaysia menggunakan Penapis Air di rumah masing masing. Tapi kebanyakkan nya hanya menggunakan penapis air tanpa menyelenggarakan ia secara berkala. Jadi disinilah kenapa ramai yang mula mempercayai dan menggunakan produk pakej lengkap Coway.

pakej servis dari coway

Ramai yang masih tidak percaya Coway menyediakan khidmat servis dan sanitasi setiap dua bulan TANPA CAJ terus ke rumah anda.

Betul. Anda baca seribu kali pun masih sama, TANPA CAJ?

Ianya satu pakej istimewa yang kami provide untuk SEMUA pelanggan kami yang tersayang. Seronok kan dapat pakai mesin penapis air yang dah siap termasuk servis dan penukaran filter selama LIMA TAHUN?
pakej-servis-coway-oleh-cody-2
Tuan tuan punya penapis air dekat rumah sekarang ada tak provide servis dua bulan sekali dan penukaran filter setiap 6 bulan sampai 5 tahun? Kalau takda, silakan whatsapp kami untuk detail lebih lanjut

Mulai dari harini, jangan biarkan ada lagi kebocoran kos bulanan kita yang akan mengganggu gugat bajet belanjawan kita. Macam yang kami selalu pesan tu, kalau nak beli barang elektrik atau perkakas yang nak pakai lama, pastikan ianya mempunyai support servis yang kuat dan berjenama. Sebab apa? Sebab mudah nak claim atau pun incase jadi perkara yang tak diingini.

P.s: Tahukah anda, kami juga turut memberikan waranti penuh produk Coway selama lima tahun?

cody nation coway regiment

Terapi Air Putih

Terapi Air Putih

Terapi Air Putih

Mengapa Rasulullah s.a.w menganjurkan umatnya untuk tidak minum sambil berdiri?

Dalam perubatan tubuh manusia terdapat penapis yang dipanggil sebagai penyaring Stringer. Saringan tersebut dapat terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yang kita minum belum tentu 100% disteril untuk diolah tubuh.

Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh penapis kerana tertutup. Air yang tak tersaring terus masuk ke pundi kencing, yang dapat menyebabkan penyakit buah pinggang.

Subhanallah, setiap perintah & larangan Rasulullah SAW pasti bermanfaat bagi umatnya. Semoga entri terapi air putih ini dapat memberi manfaat kepada anda;

terapi air putih 1

Terapi air putih :

1. Minum segelas air, masa bangun tidur dapat membersihkn organ-organ dalaman.

2. Minum segelas air, 30 minit sblm mkn dapat membantu fungsi seluruh pencernaan + buah pinggang.

3. Minum segelas air, sebelum mandi dapat menurunkan tekanan darah.

4. Minum segelas air, sebelum tidur dapat mencegah stroke + serangan jantung.

terapi air putih 2

Moga bermanfaat yea.

Jenis Penapis Air Coway

Jenis Penapis Air Coway

Jenis Jenis Penapis Air Coway

Assalamualaikum wbt. Pada entry kali ni, CR akan share dengan anda semua tentang jenis jenis penapis coway yang ada yang boleh anda miliki.  Di coway, terdapat 3 jenis tapisan air yang anda boleh pilih, iaitu:

  1. Reverse Osmosi
  2. Mineral
  3. Alkali

Jadi, anda nak yang mana satu? Semua coway ada sediakan untuk kegunaan khusus pelanggan.

Penapis Air Coway Villaem 2 – Reverse Osmosis (RO)

jenis jenis penapis air coway - coway villaem 2 ni ialah model RO

Penapis coway Villaem 2 ini merupakan penapis yang menggunakan fungsi sistem Reverse Osmosis. Kelebihan RO ini ialah ia dapat menapis saiz zarah sehingga 0.0001 micron.

Selain itu, ia dapat menapis bakteria, virus dan bahan kimia terutamanya logam berat yang sukar ditapis seperti merkuri, arsenik dan plumbum.

Coway villaem 2 ni murah saja tuan tuan, hanya RM120 sahaja bulanan dan dah termasuk servis setiap dua bulan sekali, tukar filter setiap 6 bulan dan waranti selama 5 tahun.

Penapis Air Coway Kecil – Mineral

Jenis jenis penapis air coway - coway kecil ni ialah jenis mineral

Sistem penapisan air mineral dari coway ini boleh menapis zarah sehingga 0.001 micron. Pada penggemar air mineral, model Kecil ini sangat sesuai untuk anda.

Ia merupakan teknologi terkini coway iaitu jenis Tankless, instant boiling. Dilengkapi dengan 5 suhu termasuk panas, sejuk suam dan biasa.

Penapis coway kecil ini boleh dimiliki dengan 4 jenis pakej harga iaitu

  1. RM115/ bulanan
  2. RM99/ bulanan
  3. RM88/ bulanan
  4. RM77/ bulanan

Penapis Air Coway Inception – Alkali

jenis jenis penapis air coway - coway inception ini ialah jenis air alkali

Coway inception ini dapat menghasilkan air yang memiliki ion positif yang tinggi dan kaya dengan mineral seperti kalsium, magnesium, natrium dan sebagainya yang membantu meningkatkan metabolisma dan pelinciran sendi.

Air berasid yang dihasilkan (hasil buangan) boleh digunakan untuk cuci tandas, kotoran degil dan lantai.

Kesimpulan

Ketiga tiga jenis penapis air coway ini disahkan selamat untuk diminum oleh WQA, WHO, SIRIM dan JAKIM.

CR juga telah menguruskan lebih 700 unit produk coway satu malaysia, dan kesemua pelanggan sangat berpuas hati dengan servis dari CR.

trusted coway agent

Jika anda menginginkan kepuasan servis dari kami, jangan teragak agak untuk whatsapp kami sekarang.

whatsapp sekarang
7 Mitos Mengenai Alkali

7 Mitos Mengenai Alkali

7 Mitos Mengenai Alkali Dalam Makanan Dan Diet Kita

Pada entri ni, kami nak kupas pulak 7 mitos tentang alkali yang selalu di salah faham oleh masyarakat kita. Untuk lebih perinician tentang Busting the Alkaline Diet boleh klik sini —> http://www.jonnybowden.com/alkaline-myths/ .

Mitos #1 : Anda Mahukan Badan Anda Menjadi Alkali
SALAH! Tisu badan kita mempunyai pH level yang berbeza antara satu sama lain based on fungsi nya. Sebagai contoh, tahukah anda, Vagina memang dijadikan pada pH asidik kerana ini untuk mengelakkan dari berlakunya infeksi vaginal. Infeksi di Vagina terutama yis, gemar akan kondisi yang alkali untuk ia bertumbuh. Dan tahukah anda, perut anda teramat asidik di mana pH perut anda berada pada tahap pH 2.0! Percayalah, anda tidak akan hidup jika pH perut anda berada pada takat alkali.

Mitos #2 : Daging Merupakan Penyumbang Makanan Asidik Dalam Diet Seharian Kita
TIDAK BENAR! Mengikut Dr. Jade Teta, 70% makanan yang berasid datang dari produk kekacang dan tenusu. Benar daging ber pH asidik, tapi sebab itulah kita dihidangkan dengan banyak sayur sayuran dalam steak daging kita!
7 mitos mengenai alkali dalam makanan dan diet kita
Mitos 3# : Gula ialah Asidik
SALAH!! Lemak, gula dan kanji mempunyai pH yang neutral iaitu 7.0 kerana meraka tidak mengandungi sebarang minerals, sulfur mahupun protein. Hanya apabila menggabungkan elemen ini didalam bahan masakan yang lain barulah ia akan berganjak ke pH asid atau pun alkali.
7 mitos mengenai alkali dalam makanan dan diet seharian kita
Mitos #4 :Anda Boleh Tahu Tahap Asidik Dalam Badan Melalui Ujian Air Kencing (Urine Test)
PEMBOHONGAN DISINI. Benar makanan boleh mempengaruhi perubahan pH air kencing, tetapi mengukur pH air kencing untuk mengetahui pH badan ialah sia sia. Kerana ianya bukan lah menunjukkan pH darah ataupun yang lain. Monica Reinagel, The Nutrition Diva berkata, “Bimbang akan pH pada air kencing kita ibarat kita bimbang akan sampah yang dah berada di dalam tong sampah.”

Mitos #5 : Makanan Boleh Mengubah pH Dalam Darah Anda
SALAH! pH darah dikawal ketat oleh buah pinggang dan organ penting yang lain iaitu pada takat 7.4 SAHAJA. Sedikit perubahan pH pada darah akan mengakibatkan kesan serius termasuk maut! Bermaksud, tidak kira berapa pH makanan yang masuk kedalam badan, organ didalam badan kita akan regulate semula ke pH asal darah iaitu 7.4

Mitos #6 : Kanser Hanya Berada Pada Keadaan Asidik
SALAH LAGI! Kita kerap terdengar ungkapan ini bukan? Sebenarnya salah, pada pH 7.4, darah kita sudahpun berada pada takat alkali dan tidak kira lah berapa banyak makanan berunsur alkali yang kita consume, badan kita akan tetap regulate kan semula pH ke level 7.4.
7 mitos mengenai alkali dalam makanan dan diet seharian kita
Mitos #7 : Kajian Menunjukkan Makanan Berasidik Menyebabkan Penyakit Osteoporosis, Sengal Otot dan Kerosakan Buah Pinggang.
TIDAK TEPAT. Setakat ini, tiada bukti kukuh mengatakan makanan berasidik menyebabkan kerosakan seperti dinyatakan.

Adakah Air RO Merbahaya?

Adakah Air RO Merbahaya?

Adakah Air RO Merbahaya?

adakah air ro merbahaya?

Adakah Air RO Merbahaya? Dulu ramai di antara kita di momokkan dengan mitos bahawa dengan meminum air RO akan menyebabkan tulang reput dan membawa banyak lagi kesan penyakit. Sehinggakan suatu tahap doktor yang bijak pandai pon turut terpedaya dengan mitos seperti ini.

Tidak Menegakkan Hanya Pada Satu Pihak

Di sini CR bukan menegakkan mana mana pendirian, tetapi CR hanya ingin menjelaskan bahawa tiada khilaf pun jika individu mengambil apa jua jenis air sekalipun asalkan ianya bersih dari bahan bahan berbahaya dan bakteria.

Apa yang penting kita mesti memilih air yang sudah ditapis kotorannya, bakteria dan paling penting logam berat.
Air RO sememangnya membuang semua mineral dan bendasing dalam air. Sumber terbaik untuk kita mendapatkan mineral ialah dari makanan, bukannya minuman.

adakah air ro merbahaya - lelaki minum air tapisan yang kotor

Sebagai contoh, khasiat mineral dalam segelas susu segar bersamaan dengan 75 botol 500mL air mineral yang kita beli di kedai. Jadi mengapa bayar lebih untuk mendapatkan mineral yang penting untuk tubuh badan kita?

adakah air ro merbahaya - perabandingan jumlah mineral dalam satu gelas susu dan air mineral

Air RO sememangnya membuang semua mineral dan bendasing daripada air mentah. Ini adalah cara terbaik untuk membuang hampir 100% bendasing yang terdapat didalam air. Manusia mendapatkan mineral daripada sumber pemakanan, dan bukan melalui air minuman.

1 Tablet Vitamin Untuk Mineral Dalam Badan

adakah air ro merbahaya - tablet vitamin

Menurut fakta WQA dan WHO, mineral inorganik yang ditemui dalam air adalah sangat kecil. Kita juga mendapat jumlah mineral yang cukup daripada 1 tablet vitamin berbanding meminum air mineral selama sebulan.

Coway Menyediakan Variasi Air Untuk Pilihan Pelanggan

adakah air ro merbahaya - barisan penapis air coway, RO, mineral dan alkali

Di coway, kami menyediakan 3 jenis pilihan air iaitu Reverse Osmosis (RO), Mineral dan Alkali.

Jika anda mempunyai alahan pada air RO, kami menyediakan air mineral untuk anda. Dan jika anda memerlukan air alkali atas nasihat doktor, kami juga ada menyediakannya untuk anda.

Penapis Air Alkali Coway Inception

penapis air alkali coway inception

Ini ialah model penapis coway yang istimewa. Di malaysia, Coway inception satu satunya penapis air alkali yang menyediakan suhu sejuk untuk kegunaan klien.

Di bahagian putih penapis coway inception ini, ialah air mineral. Hal ini kerana coway faham, bukan semua orang perlu minum air alkali setiap hari.

Jadi coway lengkapkan ia dengan air mineral yang lengkap panas sejuk dan biasa.

Kepentingan Meminum Air Alkali

Air alkali mempunyai banyak manfaat nya.

Jika anda mampu mendapatkan air zam zam, lebih baik dari membeli penapis air alkali. Namun jika ada keterbasan, air alkali buatan manusia sudah memadai.

Namun kita kena sedar hakikat bahawa air alkali ciptaan manusia ini mempunyai banyak kelemahan, antaranya, tidak tahan lama sifat kealkaliannya.

Malah, air alkali coway ini juga hanya bagus untuk diminum untuk kesan optimum selama 3 minit sahaja selepas ia di ekstrakkan. Video di bawah menunjukkan kepentingan anda untuk meminum air alkali (jika dinasihatkan oleh doktor pakar sahaja):

Harga Mesin Air Alkali Coway

Berapakah harganya? Jangan risau, coway inception ini sangat mampu milik. Sehari hanya RM6.13 sahaja bersamaan dengan RM184 bulanan. Berbaloi kan?

Harga tunai mesin ini tidak sampai belasan ribu pun, hanya RM7,070 sahaja lengkap dengan servis dua bulan sekali untuk dua tahun, penukaran filter percuma untuk 2 tahun dan waranti selama 2 tahun.

harga penapis air alkali coway inception

Kesimpulan

Air RO tidak berbahaya untuk kita minum hari hari. Malah mitos berkenaan air RO mereputkan tulang sama sekali tidak benar.

Tulang badan kita reput apabila kita tidak menjaga diet harian kita dengan baik. Jika kita kekurangna kalsium, itu lah punca utama tulang reput.

CR dah menguruskan lebih 700 unit produk coway satu malaysia. Kebanyakan hospital kerajaan juga turut menggunakan air RO untuk tujuan minuman staff dan pesakit.

trusted agent coway

Jika benar air RO berbahaya, takkan mungkin hospital juga menggunakan air RO kan?